پ

به گزارش خبرنگار مهر، در پی درگذشت حجت‌الاسلام محمدرضا شهیدی‌پور پژوهشگر و مؤلف کتاب‌های آموزشی قرآن در زمینه قرائت سازمان‌های و نهادهای قرآنی تسلیت گفتند.

حجت الاسلام محمدرضا شهیدی پور حافظ قرآن کریم، پژوهشگر و مؤلف کتاب‌های آموزشی قرآن در زمینه قرائت و تجوید بود. این استاد مبرز قرائت و تجوید از سال‌های پیش از انقلاب اسلامی با تهیه تجهیزات ضبط تلاوت خصوصاً از رادیو مصر اقدام به جمع‌آوری تلاوت‌های ستارگان جهان اسلام کرد و در این راستا حدود ۲۰ هزار تلاوت ناب از قاریان مصری و دیگر کشورها را ضبط کرد که عصر دیروز یکشنبه ۲۳ مرداد ماه دار فانی را وداع گفت.

سازمان‌ها و نهادهای قرآنی، شخصیت‌ها و اساتید برجسته قرآنی همچون احمد ابوالقاسمی، مسعود سیاح گرجی، سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی، غلامرضا شاه‌میوه، و دیگر اساتید جامعه قرآنی پیام‌های تسلیتی صادر کردند.

اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت (ع)

انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال استاد، پژوهشگر و خادم القرآن حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی پور را به جامعه قرآنی، خانواده محترم و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.

فقدان این بزرگمرد از مصادیق إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ. است که جامعه قرآنی از فیض حضورش محروم شدند. استادی که در اوج دانش و برجستگی‌های علمی تخصصی در علوم قرانی از تواضع و اخلاق قرآنی برخوردار بود.

استاد شهیدی پور نه تنها برای شاگردانش در عصر حاضر، پرچمدار شایستگی‌های اخلاقی بود بلکه برای نسل‌های قرآنی آینده نیزه اسوه حسنه خواهد بود.

خداوند روح این چهره ماندگار قرآنی را با پیامبر اکرم صلوات الله و سلامه علیه و ائمه اظهار علیهم السلام محشور فرماید.

پیام تسلیت سازمان دارالقرآن الکریم

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت پیشکسوت قرآنی، استاد برجسته علم قرائت و حافظ قرآن کریم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، خسارتی مولم برای جامعه قرآنی و خادمان وحی محسوب می‌شود.

سازمان دارالقرآن الکریم فقدان این معلم دلسوز و پژوهش‌گر فرهیخته که انس با آیات الهی و معارف اهل بیت (علیهم‌السلام) را پیشه و برنامه خود قرار داده بود را به جامعه قرآنی، شاگردان و خانواده معزز ایشان تسلیت گفته و برای بازماندگان آن مرحوم صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه ایزد متعال مسالت می‌نماید.

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران، درگذشت تأسف‌بار و غم انگیز استاد فقید حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور، پیشکسوت ارجمند و از استوانه‌های فن قرائت قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران را به محضر بزرگ پرچمدار قرآن کشور، رهبر معظم انقلاب حفظه الله، جامعه قرآنی و حوزوی کشور و تمام ارادتمندان کلام الهی تسلیت عرض می‌کند.

حقیقتاً سال‌ها تلاش و کوشش خالصانه ایشان در راه اعتلای نام بلند قرآن کریم و تربیت شاگردان فرهیخته باعث خواهد شد تا نام این استاد قرآن کریم همواره جاودانه بماند.

یکی از آخرین خدمات ارزشمند ایشان مشارکت در طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآنی بود که همواره در راه پیاده سازی آن و معرفی نخبگان این حوزه به مجموعه مسابقاتی کشور کوشا بودند
علو درجات آن عزیز سفرکرده و تسلای خاطر بازماندگان ایشان را از درگاه الهی مسالت می‌نمائیم.

پیام تسلیت شورای عالی قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر، ضایعه ارتحال استاد پیشکسوت و متخلق قرآن، قرآن‌پژوه شهیر، حجت الاسلام والمسلمین حاج محمدرضا شهیدی‌پور را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده محترم ایشان و عموم قرآنیان کشور تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم.

مرحوم شهیدی‌پور از چهره‌های کم نظیر قرآنی کشور، از اساتید پرفروغ در بخش‌های علمی پژوهشی شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن کریم، حافظ کل قرآن، داور بین‌المللی و صاحب تألیفات در زمینه علوم قرآن بودند که در طول حیات پربرکت خود خدمات ارزنده و ماندگاری را به ساحت مقدس قرآن ارائه کردند.

شورای عالی قرآن برای این شخصیت برجسته و استاد نمونه قرآنی، علو درجات و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر را از درگاه الهی مسألت می‌نماید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.