پ

معصومه بیژن، مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شهید فرمانی شهرستان بندرانزلی در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به رونق جلسات خانگی قرآن در این مؤسسه اظهار کرد: در ایام کرونا که منجر به تعطیلی کلاس‌های قرآنی شد، با حضور تعداد محدودی از فعالان و قرآن دوستان، جلسات روخوانی و روانخوانی خانگی قرآن برگزار می‌شد.

وی با بیان اینکه بعد از پایان کرونا برگزاری این جلسات خودجوش و مردمی به پیشنهاد اتحادیه مؤسسات قرآنی استان ادامه پیدا کرد، افزود: جلسات خانگی قرآن یک نهاد اجتماعی مردمی است که با هدف انس با آیات نورانی وحی در جهت تعالی و رشد جامعه فعالیت دارد، ضمن اینکه این فعالیت‌ها مورد تأیید اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی است.

بیژن گفت: این مؤسسه به عنوان برگزارکننده جلسات ماهانه خانگی قرآن در شهرستان بندرانزلی با تشکیل یک تیم ۹ نفره از مربیان، حفاظ و قاریان ممتاز جلسات ماهانه قرآن ویژه بانوان را در منازل متقاضیان برگزار می‌کند.

مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت شهید فرمانی بندرانزلی تأکید کرد: در این جلسات قرآنی علاوه‌بر تلاوت تحقیق و ترتیل، روخوانی و روانخوانی قرآن، با توجه به مناسبت‌های پیش رو مداحی، مرثیه خوانی، سخنرانی و قرائت ادعیه اجرا می‌شود.

بیژن با بیان اینکه برگزاری جلسات ماهانه خانگی قرآن کریم یک حرکت در راستای فعالیت جبهه فرهنگی قرآنی است، گفت: استقبال عمومی از این جلسات بسیار خوب است و از سال‌جاری که این برنامه به صورت برنامه ریزی شده تا آذرماه علاقه‌مندان جهت میزبانی از این مراسم آمادگی خود را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه جلسات ماهانه خانگی قرآن اول هر ماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: با توجه به تبرک قرآن سعی می‌کنیم اولویت میزبانی جلسات با منازل شهدا، خادمین قرآنی و برگزارکنندگان هیئت‌های مذهبی باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.