پ

به گزارش تلاوت از لرستان، حجت الاسلام صادق جعفر پور، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان گفت: مرحله سطح‌سنجی پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در استان لرستان از فردا 10 آذرماه در خرم آباد آغاز خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه جشنواره مذکور با همکاری مشترک اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در استان لرستان، هم در بخش اجرا و هم در بخش اطلاع‌رسانی برگزار خواهد شد، افزود: به طور کلی این جشنواره در رشته‌های متعدد قرآن و عترت برگزار می‌شود که برخی از آن‌ها به صورت کتبی و برخی به صورت شفاهی اجرا می‌شوند.

جعفرپور یادآور شد: در استان لرستان در این مرحله از جشنواره 200 نفر از بانوان طلبه و فرزندان آن‌ها و همچنین همسران آقایان طلبه و فرزندان آن‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که در رشته‌های مختلف به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان با بیان اینکه مسابقات حفظ و قرائت با همکاری این سازمان در استان برگزار خواهد شد، گفت: مسابقات رشته حفظ شامل حفظ کل، ۱۰ جزء پیوسته، ۵ جزء پیوسته، حفظ یک جزء، ۱۵ سوره آخر و ۱۰ سوره آخر از فردا به صورت تلفنی در استان لرستان آغاز خواهد شد تا روز شنبه، 12 آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: مسابقه رشته ترتیل نیز در سه مقطع ترتیل اجزاء ۲۸ و ۲۹، ترتیل جزء ۲۹، ترتیل سوره فجر اجرا خواهد شد که در آن متسابقان کلیپی از تلاوت خود تهیه کرده و به شماره‌هایی که به آنان اعلام شده، ارسال می‌کنند.

جعفرپور آخرین مهلت ارسال این کلیپ‌ها را شنبه، 12 آذرماه اعلام کرد و گفت: در این مسابقات 2 داور در دو بخش برای سطح‌سنجی و داوری همکاری دارند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان لرستان اظهار کرد: برگزیدگان این مرحله به مرحله استانی که در روز پنج‌شنبه، ۲۴ آذرماه برگزار خواهد شد، راه پیدا می‌کنند و در نهایت برگزیدگان مرحله استانی هم به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.