پ

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه راه همه شهدا یکسان است، گفت: شهید سید حسن نصرالله، سردار شهید قاسم سلیمانی و همه شهدایی که نام آنها زینت‌بخش محلات در همه شهر‌ها شده است، یک حرف و یک هدف واحد داشته و دارند و آن هم قرار گرفتن در مسیر خدا و کسب رضایت خداوند بوده است.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی بینش داشته باشد این مسیر و این راه را پیدا می‌کند و نیاز به توصیه و … برای حضور در این مسیر نیست، افزود: خداوند متعال در آیه ۶۹ سوره مبارکه عنکبوت می‌فرماید «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ»، کوشش و تلاش در راه خدا مدل‌های مختلفی دارد، یکی به صحنه مبارزه می‌رود و مبارزه رودررو انجام می‌دهد و افراد دیگر هم آنچه دارند را در راه خدا انفاق می‌کنند.

این قاری بین‌المللی کشورمان تصریح کرد: مهم‌تر از محکوم کردن حرکات تروریستی رژیم غاصب اسرائیل، واکنش نشان دادن نسبت به این قضیه و پویا بودن جامعه در برابر این رژیم است. اگر همه جوامع به این قضایا واکنش نشان می‌دادند و اگر بشریت به هیچ کس اجازه قلدری، تجاوز و اشغال نمی‌داد قطعاً چنین اتفاقاتی در هیچ کجای دنیا رخ نمی‌داد.

ابوالقاسمی در ادامه با تأکید بر اینکه اگر کسانی در برابر پاسخ دادن به جنایات رژیم صهیونیستی کوتاهی کنند، مسئول خون شهدای مقاومت هستند، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با عملیات وعده صادق اسرائیل را به سختی تنبیه کرد و ما را در موضع برتری قرار داد؛ امیدوارم با برخی اقدامات این موضع برتر را از دست ندهیم.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان در بخش دیگری از این گفت‌وگو به برخی ویژگی‌های سید حسن نصرالله اشاره و اظهار کرد: از نظر سنی هفت سال از ایشان کوچکتر هستم، در سال‌های ابتدایی که ایشان به تازگی به مقام دبیرکلی حزب‌الله رسیدند، برای برگزاری محافل انس با قرآن کریم به لبنان رفتیم که ایشان هم در آن محافل حضور داشت. از همان ابتدای جوانی آثار بزرگی در رفتار و گفتار ایشان آشکار بود. در آن زمان در حالی که هنوز ۳۳ یا ۳۴ سال داشت، شخصیت و لیاقت و جایگاه یک رهبر در چهره او عیان بود و از همان زمان ابهت یک جلودار و پرچمدار را داشت.

وی در ادامه در مورد اقداماتی که جامعه قرآنی در زمینه شهدای مقاومت می‌تواند انجام دهد، گفت: جامعه قرآنی می‌تواند دو حرکت در این زمینه انجام دهد، حرکت اول مبارزه فیزیکی و اعزام به لبنان است. من از همین‌جا اعلام می‌کنم اگر قرار باشد نیرویی به لبنان اعزام شود، اولین نفر خواهم بود که به این سفر می‌رود. اگر قرار باشد قاریان قرآن از شهادت رو برگردانند دیگر نمی‌توان از سایر اقشار انتظار داشت.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم افزود: دومین حرکت جهاد تبیین است که باید حتماً انجام شود. بحث تبیین از مبارزه رودررو کمتر نیست و چه بسا از سلاح قوی‌تر و ارزنده‌تر هم باشد، تبیین هم خود یک نوع جهاد است. اگر نگاه کنید می‌بینید که رژیم غاصب اسرائیل با حملات غیرنظامی سعی در دو قطبی کردن کشور داشته است. جامعه قرآنی در این قضایا باید حتما در خط اول باشد. در حال حاضر وضعیت اینگونه نیست و گاهی مردم عادی از ما بهتر عمل کرده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.