پ

به گزاش ایکنا از فارس، مرحوم «عصمت کاظمی» یکی از اساتید، داور مسابقات قرآن و همچنین از معلمان پیشکسوت قرآنی در استان فارس بر اثر ابتلا به بیماری سرطان به رحمت ایزدی پیوست.

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر آن مرحوم امروز، ۲۰ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۹:۳۰ از مصلی دارالرحمه شیراز با حضور جامعه قرآنی استان فارس آغاز خواهد شد.

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: مرحوم عصمت کاظمی یکی از نیروهای قدیمی قرآنی استان فارس بودند که از دوران جوانی در این حوزه مشغول به خدمت شدند.

وی، مرحوم کاظمی را یکی از افراد ممتاز در حوزه روش تدریس قرآن کریم دانست که قریب ۳۰ سال در این عرصه خدمت کرد و سپس افزود: ایشان از همان ابتدا که وارد این عرصه شدند بسیار درخشیدند و موفق بودند و در حوزه قرائت قرآن و به ویژه در حوزه روش تدریس بسیار فعال و موفق بودند.

موسوی ضمن تسلیت درگذشت این بانوی قرآنی به خانواده ایشان و جامعه قرآنی بیان کرد: بسیاری از اساتید بانوان که امروز در سطح شیراز و استان فارس جزو افراد شناخته شده هستند، از تدریس‌های ایشان در دوره‌های تربیت معلم بهره برده‌اند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس تأکید کرد: مرحوم کاظمی در آموزش و تعلیم قرآن نخبه‌ای بودند که توانستند به خوبی در این عرصه بدرخشند و نظر جامعه قرآنی را به خود جلب کنند.

وی با بیان اینکه آن مرحوم هم به عنوان داور مسابقات قرآن، هم معلم قرآن هم ممتحن در آزمون‌های قرآنی حضور پیدا می‌کردند، گفت: علاوه بر این‌ها آن مرحوم مداح و ذاکر اهل بیت(ع) هم بودند و در مجالس بانوان مداحی انجام می‌دادند اما متأسفانه در چند سال اخیر به دلیل ابتلا به بیماری حضور ایشان در جامعه قرآنی کمرنگ شد تا اینکه به رحمت خدا رفتند.

موسوی با تصریح اینکه متأسفانه جامعه قرآنی بانوان استان فارس از حضور این چهره ارزشی محروم شد و این ضایعه بزرگی برای جامعه قرآنی است، گفت: برخی از افراد هستند که حتی اگر در صحنه فعالیت‌های قرآنی هم نباشند، حضورشان مایه دلگرمی و باعث آرامش است و استاد کاظمی هم یکی از این چهره‌ها بودند که متأسفانه جامعه قرآنی از حضور ایشان بی‌بهره شدند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.