پ

جمعی از مدیران امور قرآنی و استادان قرآنی شامگاه دوشنبه ۲۱ خردادماه در منزل شهیدآیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، حضور یافتند تا عرض تسلیت جامعه قرآنی را به خانواده ایشان ابلاغ کنند.

در این دیدار که بعد از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شد، تعدادی از قاریان حاضر در جمع از جمله مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت قرآن پرداختند.

در ادامه این جلسه که با اجرای هادی صلحجو، مجری برنامه‌های معارفی صدا و سیما همراه بود، محمد خواجوی، پیشکسوت قرآنی کشورمان به بیان نکاتی در مورد جایگاه شهید و وعده‌ای که قرآن به شهدا و مجاهدان راه حق داده‌اند، پرداخت و گفت: تمام مرارت‌ و سختی‌ها برای آنان به پایان رسیده و جایگاه‌شان در اعلی علیین است.

خواجوی به آیات پایانی سوره مبارکه مائده اشاره کرد و افزود: شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای راه خدمت به جایگاهی رسیدند که «رَضِی اللَّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ» شدند و هم خدا از آنان راضی است و هم اینان از خدا راضی هستند.

قره شیخلو

در ادامه این جلسه مهدی قره‌شیخلو، پیشکسوت قرآنی کشورمان نیز به بیان خاطره‌ای از دیدارش با آیت‌الله رئیسی پرداخت و بر حمایت‌ها و مساعدت‌های همیشگی شهید رئیسی از فعالیت‌های قرآنی تأکید کرد.

بر اساس گزارش ایکنا در بخش دیگری از این مراسم سیداحمد مقیمی، از مدیران مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و از قاریان ممتاز کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و در پایان این بخش هم هادی ربیعی، از مجریان شبکه قرآن و معارف سیما خاطره‌ای از آیت‌الله رئیسی بیان کرد.

مقیمی

در ادامه این دیدار، علم‌الهدی، همسر آیت‌الله شهید سیدابراهیم رئیسی به بیان نکات کوتاهی پرداخت و از قرآنی‌ها برای این حضور قدردانی کرد و گفت: قدوم فعالان قرآنی در این منزل از الطاف الهی بوده است و اینکه باری تعالی به ذهن شما آورده است تا در این مکان حاضر شوید. در این مدت از زمان شهادت ایشان، بسیاری به اینجا آمدند، ولی این حضور نوع دیگری برای ما تسلی‌بخش است.

محمد خواجوی

همسر آیت‌الله رئیسی که خود از اساتید دانشگاهی است، با اظهار خرسندی از این که اهالی قرآن اجازه نمی‌دهند یاد و خاطر شهید رئیسی فراموش شود، گفت: خودم به عنوان معلم دانشگاه فعالیت قرآنی دارم، البته کارهای من در حد گفتار است، اما شهید رئیسی به آن عمل می‌کرد.

محمدهادی صلحجو

وی از پیگیری فعالان قرآنی برای ساخت نمادِ قرآن در دست(اشاره به حضور شهید رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل و بر دست گرفتن مصحف شریف) و نصب آن در میدان پاستور تهران از سوی نهادها و دستگاه‌های قرآنی اظهار رضایت کرد.

بر اساس گزارش ایکنا، از جمله دیگر چهره‌های حاضر در این مراسم می‌توان به علی‌اکبر توپچی و حمید مجیدی‌مهر اشاره کرد. همچنین آقایان زینلی و یداللهی از قاریان ممتاز استان کرمان نیز در این جلسه حضور داشتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.