پ

به گزارش تلاوت از زنجان حجت الاسلام رضا عزت زمانی امروز در گردهمایی فعالان فرهنگی و قرآنی و شبکه تبلیغ استان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان به فرازهایی از دعای ندبه اشاره کرد و افزود: قله فرازهای این دعای شریف برای فعالان فرهنگی و قرآنی این است که بعد از ابراز سردرگمی محضر امام عصر(عج) و جایی که نمی توانیم لشگری برای قیام امام زمان(عج) آماده کنیم، فریاد و ناله می کنیم آیا چشمی است که همراه چشم من در فراغ حضرت گریه کند.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه دردوره ای قرار داریم که پیش زمینه دوران ظهور است همانطور که امام فرمود انقلاب از نشانه های ظهور است، گفت: ما به پشتوانه نهضت عاشورا به این انقلاب معتقد هستیم.

وی با یادآوری اینکه در عصری قرار داریم که تمام کفر بر علیه دستگاه ظهور کار می کند، افزود: باور ما این است که دستگاه توحید کار می کند و انقلاب اسلامی غایت حرکت انبیا و اولیا است.

این مسئول با بیان اینکه آرزوی اهل بیت (ع) اقامه حکومت توحید و حق است، گفت: ما انقلاب اسلامی را نعمت امام عصر (عج) می دانیم که به دست ما رسیده است و معتقد هستیم راه و مسیر درست در هر دوره ای به تناسب درک و اجتماع قلبی که بین مردم شکل می گیرد توسط امامین انقلاب برای ما ترسیم می شود.

حجت الاسلام عزت زمانی با یادآوری اینکه امروز دشمن تمام سرمایه خود را برای مواجه با این نهضت انقلابی به کارگرفته است، گفت: دشمن بلد است صحنه بازی را آماده کند و طیف های مختلف را برای پیشبرد اهداف خود به بازی گرفته است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: امروز انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا این مسیر را طی می کند و آن را به دست صاحب اصلی آن می رساند؛ تکلیف اساسی بر دوش ما مبلغان دینی و قرآنی قرار دارد؛ آنچه امروز به عهده ما قرار دارد و امر به جهاد شدیم تبدیل قیام به اقامه است.

وی با اشاره به اینکه جهاد در راه خدا از قیام شروع می شود و باید فرصت اقامه را هم فراهم کرد، گفت: کسانیکه در صحنه قیام هستند باید این فرصت را فراهم کنند؛ ایجاد فرصت برای اینکه جمعی از مومنان در میدان، حق را اقامه کنند.

حجت الاسلام عزت زمانی با یادآوری اینکه جهاد تبیین یک واجب عینی است و کسانی که در میدان هستند باید نقش آفرینی کنند، گفت: مخاطبین ما نه تنها جامعه متدین کشور، بلکه عموم مردم هستند. وقتی از مردم سخن می گوییم همه مردم منظور ما است؛ این افراد باید حرف حق را بشنوند و مورد خطاب ما قرار گیرند.

وی با بیان اینکه دستگاه و جامعه ای که خود را پیشران و فرمانده روشنگری دل ها و اذهان می داند باید میدان داری کند، خطاب به روحانیون و مبلغان و قرآنیان گفت: مبلغان دینی میدان دار این جبهه هستند اکنون در عصر جهاد زبان هستیم و لازم است تا با تببین و روشنگری؛ گره های ذهنی را باز کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) پرچمدار جهاد تبیین هستند و اگر ایشان نبود این نهضت مغفول می ماند، تصریح کرد: اگراین جهاد همگانی است باید قیام همگانی شکل گیرد و کاری انجام شود.

حجت الاسلام عزت زمانی به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص هیات مذهبی اشاره کرد و گفت: هیات، کانون جهاد تبیین است؛ ولی باید به این نکته توجه کرد، آنچه به هیئت هویت جمعی می دهد خیل عظیم مردمی است که در انجا جمع می شوند. لشگر عظیمی که یوم العباس زنجان را جهانی می کند مردمی هستند که برای سالار شهیدان اشک می ریزند.

وی با یادآوری اینکه همین مردمی که در هیئت حاضر می شوند باید بتوانند تبیین گری برای خانواده و افراد پیرامون خود باشند، در عصری که فضای مجازی بی مهابا عمل می کند، تبیین گری نیازمند تلاش بیشتری است.

معاون امور فرهنگی و تبلیغ تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: دشمن با تمام توان در فضای مجازی پیش می رود و چنان محاصره تبلیغاتی را تنگ کرده که فرصت گفتگو را گرفته است.

وی اضافه کرد: دشمن تلاش می کند تا هویت جوانان را مورد هجمه قرار دهد، روحیه ناامیدی را در جامعه افزایش دهد و یک جوان ایرانی حس بدبختی کند از اینرو لازم است تا از ظرفیت مساجد، هیئت های مذهبی و تشکل های دینی برای مقابله با این هجمه بهره برد.

این مسئول با یادآوری اینکه مساجد، روضه های سنتی خانگی، پاتوق دختران، موسسات و خانه های قرآن و … هرکدام به نوعی کانون جهاد تبیین هستند، گفت: می توان از طریق پاتوق های دختران جایگاه زن در غرب را مورد بررسی قرار داد و جوانان را به فکر کردن واداشت.

حجت الاسلام عزت زمانی با اشاره به اینکه جهاد تببین، جهاد آحاد مردم و به توان مردم است، گفت: جهاد تبیین دستگاه بیداری اذهان است و می توان از ایام فاطمیه برای این مهم استفاده کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.