پ

سیدحمید موسوی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: تشکل‌ها و فعالان قرآنی در این ایام به صورت خودجوش فعالیت‌هایی برای این مناسبت‌ها برگزار کرده و می‌کنند، لذا تصمیم گرفتیم تا جشنواره‌ای را در این خصوص در سطح استان فارس اجرا کنیم.

وی از برگزاری جشنواره قرآنی «مکتب فاطمی، نسل سلیمانی» ویژه قرآنیان در سنین مختلف در این استان خبر داد و افزود: این جشنواره در ۸ محور برگزار می‌شود که فراخوان آن از امروز آغاز شده و تا ۲۵ دی‌ماه جاری ادامه خواهد داشت.

موسوی با بیان اینکه ۵ محور از این ۵ محور مربوط به تشکل‌های قرآنی است، گفت: برای هر محور یک نام و مخاطب و گروه سنی تعریف شده است و ۳ محور هم مربوط به گروه‌های سنی مختلف است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس به تشریح محورهای این جشنواره پرداخت و گفت: «یادمان سرداران ولایت» ویژه تشکل‌های قرآنی برای ارسال عکس از محفل انس با قرآن به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و سردار شهید سلیمانی؛ «در سوگ حامیان ولایت» ویژه تشکل‌های قرآنی برای ارسال عکس از مراسم سوگواری به مناسبت ایام فاطمیه و سالگرد شهید سلیمانی؛ «ندای آسمانی» ویژه تشکل‌های قرآنی برای ارسال عکس از مسابقات قرآن؛ «ره یافتگان نور» ویژه تشکل‌های قرآنی برای ارسال عکس از دیدار با خانواده شهدا و میثاق با آرمان‌های امام(ره) و شهدا؛ «مائده آسمانی» ویژه تشکل‌های قرآنی برای گره‌گشایی از مشکلات ایتام و نیازمندان با تهیه بسته‌های معیشتی، آموزش، مشاوره و غیره از جمله محورهای این جشنواره هستند.

وی بیان کرد: «سرباز قرآنی فاطمی» ویژه مقطع سنی ۵ تا ۱۲ سال برای ارسال عکس با محتوای مذکور؛ «کوثر» ویژه دختران و پسران ۱۳ تا ۱۵ سال برای ارسال کلیپ تلاوت قرآن هدیه به حضرت زهرا(س) و شهید سلیمانی و «سردار دل‌ها» ویژه آقایان و بانوان بالای ۱۵ سال برای تهیه دلنوشته خطاب به شهید سلیمانی از دیگر محورهای این جشنواره هستند.

موسوی اظهار کرد: شماره تماس ۰۷۱۳۲۳۴۴۳۶۸ و شمار واتس‌آپ برای ارسال آثار ۰۹۱۷۴۳۴۴۸۸۵ انتخاب شده است که علاقه‌مندان می‌توانند تا مهلت مذکور آثار خود را ارسال کنند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس زمان اعلام اسامی برگزیدگان این جشنواره را یکشنبه، ۳ بهمن مصادف با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اعلام کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.