پ

به گزارش تلاوت بوشهر، مرتضی شکوهی مدیر خانه قرآن و عترت تسنیم روستای دهنو شهرستان تنگستان گفت: با هدف شناسایی و برنامه ریزی لازم جهت برگزاری دوره های آموزشی در حوزه قرائت قرآن کریم ویژه پسران، جشنواره بزرگ قرآنی تسنیم دهنو در شهرستان تنگستان برگزار می شود.

وی افزود: فینال این جشنواره روز 15 اسفند ماه در روستای قرآنی دهنو تنگستان بخش دلوار برگزار می شود و به نفرات برتر هر رشته، دهها جوایز ارزنده و لوح سپاس اعطاء خواهد شد.

شکوهی در ادامه گفت: مرحله مقدماتی این جشنواره که  از ابتدای بهمن ماه الی 25 بهمن ماه در شهرستان برگزار می شود، قاریان و علاقمندان در رشته های جشنواره می توانند مشخصات و فایل صوتی را در پیام رسان ایتا به این شماره 09173784694 به اسماعیل کشتکار ارسال نمایند.

 وی همچنین خاطرنشان کرد: رشته های این جشنواره عبارتند از قرائت تقلیدی استاد عبدالباسط از سوره های بلد. حمد. شمس و مریم؛ قرائت تقلیدی استاد منشاوی سوره های حمد. ضحی بلد، نور، انفطار و بقره و قرائت تقلیدی استاد مصطفی اسماعیل از سوره‌های بقره، زمر بلد نازعات. در رشته اذان از اذان های استاد غلوش، ابوزید، طوخی، سلیمی، کریمی و قاسم رضیعی.

شکوهی در پایان تصریح کرد: در رشته تطبیقی اجرای یک قرائت 7 دقیقه ای یا 7 سطری به قید قرعه از سوره های یاسین، زمر. ملک. قلم. انفال با اجرای 3 مقام ردیف های بیات، رست، نهاوند، صبا، حجاز، سگاه به سلیقه قاری نوجوان اجرا خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.