به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حمید رحیم‌دخت، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، ۱۵ تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های قرآنی این اداره اظهار کرد: امسال نشست قاریان و حافظان قرآن کریم برای اولین بار در استان در ماه رمضان برگزار و در ماه گذشته نیز دومین جلسه آن در مسجد لطفعلی خان برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره سطح ۵ تلاوت افزود: جلسه‌ای در این ماه با حضور روسای ادارات تبلیغات اسلامی و کارشناسان قرآنی برگزار شد و در آن جلسه برنامه‌ها و سیاست‌های یکساله اداره امور قرآنی ادارات شهرستانی به مدیران تشریح شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: رسیدگی به مشکلات آموزشی موسسات قرآنی و رفع موانع اجرای برنامه‌های موسسات و پیگیری مشکلات تاسیس و راه‌اندازی خانه‌های قرآنی و جلسه با مدیران این مجموعه‌ها و تشریح برنامه‌های آنها به صورت مستمر انجام شده است.

وی از راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز قرآنی آذربایجان غربی با حضور اساتید حوزه، دانشگاه و فعالان قرآنی خبر داد و گفت: هیئت اندیشه‌ورز قرآنی بانوان آذربایجان غربی در ارومیه و شهرستان‌های دیگر در سه کمیته تصمیم‌ساز، کمیته پژوهش و کمیته اجرا که متشکل از موسسات و خانه‌های قرآنی است در اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی راه‌اندازی شده است و در این هیئت اندیشه‌ورز نخبگان حوزوی و دانشگاهی و فعالان قرآنی حضور دارند که بعد از بررسی برنامه‌ها  ارائه طرح، موسسات و خانه‌های قرآنی آن را اجرا می‌کنند.

حجت‌الاسلام رحیم‌دخت تصریح کرد: جلسات متعددی با گروه‌های جهادی، فرهنگی و هنری و قرآنی و ارتباط مستمر با اساتید شاخص و تاثیرگذار برای پیشبرد هر چه بهتر برنامه‌های قرآنی استان برگزار شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی اطلس قرآنی آذربایجان غربی اضافه کرد: طبق سیاست‌های کلانی که برای مجموعه‌های قرآنی در برنامه امسال دیده شده در آینده شاهد تحول و رشد خوبی در عرصه‌های قرآنی در آذربایجان غربی خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.