پ

به گزارش خبرگزاری شبستان، افتتاحیه «چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه» با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان دارالقرآن و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین میرمحمدی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت السلام سید حمید فقیهی مدیرکل امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعی از مدیران سازمان تبلیغات اسلامی ظهر سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات ساختمان شهید شیرازی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

 

 

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی در برنامه افتتاحیه چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: بسیار خرسندم که توفیق خادمی طلاب و اهالی تبلیغ دین را بر عهده‌دارم و هم‌زمانی افتتاحیه جشنواره قرآنی با نخستین روز از محرم را نشانه توجه سید الشهداء به این جشنواره می‌دانم و امیدوارم این نوع حرکت‌ها منشاء خیروبرکت باشد.

وی ادامه داد: توقع این است که در هر تحول و تغییری شاهد یک گام روبه‌جلو برای خیزش تمدنی بیش‌ازپیش باشیم این در حالی است که پتانسیل طلاب در عرصه‌های تبلیغ مغفول واقع‌شده است که امیدواریم در دوره جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه؛ توفیق خدمت بیشتر به طلاب را داشته باشیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: معتقدم که مظلوم‌ترین قشر مرتبط با طلاب، خانواده‌های آنان هستند که امیدواریم باهمت شما و اتفاقات بابرکتی همچون جشنواره قرآنی، مجال بیشتری برای فعالیت این خانواده‌ها فراهم شود.

وی تأکید کرد: ما آماده هم‌افزایی برای افزایش توانمندی‌های طلاب در مسیر خدمت‌رسانی به دین و اسلام راداریم و تلاش می‌کنیم سهمی در گره‌گشایی مشکلات طلاب و خانواده‌های آنان داشته باشیم.

به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی، فعالیت‌های خانواده‌های طلاب مکمل حرکت روحانیون است و از منظر تبلیغ دین، نقش همسران و فرزندان طلاب حائز اهمیت خواهد بود.

 

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان اذعان داشت: اگر همسران و فرزندان طلاب تقویت شوند بی‌شک شاهد حرکت تبلیغی قدرتمندی در کشور خواهیم بود و آنانند که بهترین فرصت تبلیغ اسلام ناب را فراهم خواهند کرد.

حجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ «رئیس سازمان دارالقرآن الکریم» هم در این برنامه؛ برگزاری چهارمین جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را بر اساس تفاهم‌نامه سال ۹۸ سازمان دارالقرآن با مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه ذکر کرد و گفت: امیدواریم این نوع فعالیت‌ها بتواند در توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی در کشور مثمر ثمر باشد.

وی بابیان اینکه ظرفیت طلاب و خانواده‌های آنان ظرفیت خوبی است که نباید از آن غفلت شود گفت: با توجه به اینکه خانواده‌های طلاب در مناطق مختلف کشور زندگی می‌کنند لذا قادرند در جهت تبلیغ دین و اسلام ناب نقش‌آفرینی مطلوبی داشته باشند.

به گفته رئیس سازمان دارالقرآن الکریم خدمت به طلاب و خانواده‌های آنان در راستای حرکت تبلیغی کشور شمرده می‌شود و باید از آن حمایت شود.

حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین میرمحمدی «رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه» هم بابیان اینکه ما در حوزه حمایت طلاب و خانواده‌های آنان بنای تصدی‌گری نداریم و باید این کار به اهل‌فن واگذار شود که مقدمات آن در حوزه‌های سخت و نرم‌افزاری فراهم‌شده است گفت: می‌خواهیم بحث قرآن را به سازمان دارالقرآن واگذار کنیم چراکه بهترین مجموعه مرتبط با قرآن در کشور سازمان تبلیغات و سازمان دارالقرآن است این در حالی است که خودمان نیز از آن پشتیبانی خواهیم کرد و ضمن اینکه انتظار فعالیت به‌روزی را از سازمان دارالقرآن در این زمینه‌داریم امانگاهمان هم یک نگاه خروجی محور خواهد بود.

وی با تأکید براینکه ما از سازمان دارالقرآن در خصوص واگذاری مسائل قرآنی مطالبه خواهیم کرد یادآور شد: انتظار یک حرکت جدید و انقلابی و متناسب با رهنمودهای رهبری را از سازمان دارالقرآن خواهیم داشت.

 

 

حجت‌الاسلام سید حمید فقیهی «مدیرکل امور فرهنگی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه» هم در این برنامه بابیان اینکه روحانیون خط مقدم، سبک زندگی در خانواده محسوب می‌شوند و ما در مرکز خدمات حوزه علمیه یک سند راهبردی فرهنگی تنظیم کردیم گفت: آسیب‌های خانواده‌های طلاب در این سند راهبردی شناسایی‌شده و برنامه ده‌ساله‌ای نیز برای این امر در نظر گرفته‌شده است.

وی بابیان اینکه در جشنواره قرآن و عترت سال گذشته ۱۷ هزار نفر از طلاب و خانواده‌های آنان شرکت داشتند و امسال امیدواریم این عدد به ۳۰ هزار نفر افزایش یابد اظهار داشت: ما در جشنواره امسال قصد ورود حرفه‌ای‌ها را نداریم که جایزه‌ای بگیرندو بروند بلکه تلاش کردیم تا بچه‌ها برای حضور در این جشنواره تشویق بشوند چراکه برنامه امسال ما ترویجی است و در مسابقات این جشنواره، بچه‌های ۳ تا ۵ سال، ۵ تا ۷ سال و ۷ تا ۱۳ سال حضور خواهند داشت ضمن اینکه یکی از ویژگی‌های امسال این جشنواره این است که مسابقات ما با آموزش همراه است.

 

 

 

حجت‌الاسلام احسان اعلامیان «مدیرکل معیشت و توانمندسازی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه» نیز در این برنامه گفت: معتقدم مظلومیت خانواده طلاب بیشتر از خود طلاب است و تاکنون کمتر به خانواده‌های این عزیزان توجه شده است این در حالی است که این خانواده‌ها می‌توانند نقش مؤثری در ترویج دین و قرآن در میان جامعه داشته باشند و باید از این پتانسیل استفاده کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که شاهد حرکت‌های بیشتر قرآنی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری حوزه‌های علمیه کشور باشیم.

در پایان نیز مراسم رونمایی از این جشنواره برگزار شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.