پ

بهرام مرادی، رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: مرحله استانی چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با همکاری سازمان دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی از ۱۵ آذرماه در استان‌های مختلف کشور آغاز شده و تا ۲۶ آذرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه آزمون شفاهی این دوره از مسابقات امروز، ۲۴ آذرماه در استان کردستان برگزار شد، افزود: با توجه به اتمام مراحل ثبت‌نام خانواده روحانیون و طلاب در چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ۱۵۳ نفر از استان کردستان در این دوره ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان با اشاره به بخش‌های این دوره از مسابقات قرآنی بیان کرد: این دوره از جشنواره شامل دو بخش آموزشی و مسابقه‌ای است که بخش‌های آموزشی جشنواره شامل روخوانی، روانخوانی، صحیح خوانی قرآن کریم، سبک زندگی، تفسیر آسان، قصه‌های قرآنی، حجاب و عفاف و صحت قرائت نماز است.

وی به رشته‌های چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت ویژه خانواده روحانیون و طلبه ادامه داد: در بخش مسابقه‌ای جشنواره نیز شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت، حفظ، ترتیل، اذان، تفسیر، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و کتابخوانی به رقابت می‌پردازند.

مرادی افزود: ۴۸ نفر از افراد ثبت‌نام شده از کردستان در آزمون شفاهی با حضور داوران استانی امروز،  ۲۴ آذرماه با هم به رقابت می‌پردازند.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی کردستان اظهار کرد: تعدادی از این افراد به دلیل سکونت در روستاها و مناطق دور به صورت تلفنی و یا با تماس تصویری در فضای مجازی در آزمون شفاهی شرکت می‌کنند.

مرادی در پایان یادآور شد: آزمون کتبی این مسابقات در روزهای ۱۹ و ۲۶ آذرماه به صورت مجازی همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود. برگزیدگان این جشنواره قرآنی پایان دی‌ماه در مشهد مقدس مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.