پ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به همت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و سازمان دارالقرآن الکریم و نهاد‌های حوزوی با محوریت آموزش، مسابقه و محفل برای خانواده‌های طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور اعم از ایرانی و غیر ایرانی برگزار می‌شود.

این جشنواره در سه بخش اصلی شامل دوره‌های آموزش عمومی و تخصصی، مسابقات قرآنی و معارفی در سطح استانی و کشوری و برگزاری محافل و جلسات قرآنی برنامه‌ریزی شده است.

حجت الاسلام شفیعی، دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از آغاز رقابت‌های این جشنواره با سطح سنجی افراد شرکت‌کننده در رشته‌های شفاهی خبر داد.

دبیر پنجمین جشنواره قرآن و عترت گفت: مرحله سطح سنجی مسابقات شفاهی پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن و عترت (ع) مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از روز شنبه ۲۸ آبان ماه آغاز می‌شود. در این رقابت‌ها که در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت قرآن کریم برگزار می‌شود، شرکت کنندگان در رشته‌های مذکور در سراسر کشور به صورت تلفنی توسط داوران مورد ارزیابی و سطح سنجی قرار خواهند گرفت.

شفیعی افزود: در این مرحله، داوران تعیین شده طی بازه زمانی اعلام شده با شرکت کنندگان در این رشته‌ها تماس گرفته و پس از سطح سنجی و آزمودن توانایی افراد، نفرات منتخب را جهت حضور در مرحله استانی مشخص خواهند نمود و زمان برگزاری مرحله استانی این رقابت‌ها که به صورت حضوری خواهد بود، متعاقباً از سوی ستاد برگزاری مسابقات اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مرحله استانی از نفرات اول تا سوم هر رشته طی مراسمی تقدیر به عمل خواهد آمد گفت: پس از برگزاری و داوری در مرحله استانی، نمرات و نتایج به منظور بررسی و تایید کمیته فنی برای راه یابی منتخبین به مرحله کشوری به ستاد برگزاری جشنواره ارسال خواهد شد و نفرات منتخب هر استان پس از تایید کمیته فنی در رشته‌های یاد شده و در مرحله کشوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.