پ

به گزارش تلاوت، معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم از آغاز ثبت نام هجدهمین دوره آزمون های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد.

حسین تقی پور معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم گفت: ثبت نام هجدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قران کریم از روز سه شنبه 2 اسفند ماه آغاز و تا روز سه شنبه 16 اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت. وی افزود: حافظانی که قصد دارند در رشته های حفظ 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم شرکت نمایند، می توانند طی بازه زمانی دو هفته ای تعیین شده جهت انجام فرایند ثبت به بخش طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در پایگاه اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن الکریم به اینجا مراجعه نمایند.

معاون آموزش و سنجش سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: در هجدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم تغییراتی در آیین نامه طرح صورت گرفته است که لازم و ضروری است حافظان محترم قرآن کریم این آیین نامه را به دقت مطالعه نمایند.  وی اظهار داشت: در هجدهمین دوره ارزیابی، برای اولین بار ثبت نام از اتباع خارجی صورت می گیرد و اتباع خارجی که قصد شرکت در این آزمون و استفاده از امتیازات مدارک تخصصی را دارند می توانند در این دوره ثبت نام نمایند.

وی همچنین افزود: طلاب علوم دینی اهل سنت نیز می توانند در صورت دارا بودن مدارک رسمی از شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت که جزئیات آن در آئین نامه مشخص شده است، همانند طلاب اهل تشیع از معافیتهای پیش بینی شده در هر یک از مراحل این آزمون ها بهره مند شوند.

تقی پور افزود: ثبت نام این دوره تمدید نخواهد شد و حافظان گرامی لازم است حتما بر اساس جدول زمانبندی اقدام نمایند. تقی پور گفت: آزمون مرحله اول این دوره نیز روز 15 اردیبهشت ماه سال 1402 برگزار می گردد.

لازم به ذکر است، طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، مصوبه شماره 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و بر همین اساس، قبول شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک همتراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، مزایای درجات هنری، امتیازات اداری، استخدامی و اعطای کمک هزینه تحصیلی و مزایای متعدد دیگر برخوردار گردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.