پ

پیگیری‌هایی که از مهر ۱۳۹۹ در خبرگزاری ایکنا و در مصاحبه با مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس در خبری مبنی بر اینکه «مؤسسات قرآنی توانایی پرداخت مالیات را ندارند» آغاز شد، بعد از گذشت دو سال برای تمام مؤسسات قرآنی کشور به ثمر نشست.

در گام نخست با پیگیری‌های متعدد ایکنا و اتحادیه مؤسسات، در ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس اعلام کرد که «مالیات پرداختی مؤسسات قرآنی فارس صفر شد». پس از کسب این موفقیت استانی تلاش‌های متعددی شد تا این طرح در سایر مؤسسات قرآنی کشور نیز اجرا شود.

در نهایت امروز حسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا فارس، از معافیت صد درصدی مالیات برای تمام مؤسسات قرآنی کشور با پیگیری‌های اتحادیه کشوری خبر داد و گفت: در پی رایزنی‌های اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور با سازمان مالیاتی کشور این مهم محقق شد.

وی با بیان اینکه این طرح با پیگیری استان فارس انجام شده است، افزود: این قانون از امسال اجرا می‌شود و مؤسسات قرآنی در سال ۱۴۰۱ از پرداخت مالیات معاف شدند.

اسلامی اظهار کرد: در این راستا اتحادیه کشوری، نامه‌ای را به سازمان مالیاتی ارسال کرد و پاسخ این سازمان به این شرح آمده است: «سازمان امور مالیاتی کشور مکلف است در مورد اشخاص موضوع بندهای ط، هـ، ک، د، ی، ح و فعالیت‌های قرآنی موضوع بند ل ماده ۱۳۹ قانون مالیات‌های مستقیم که به علت عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی و یا دفاتر و اسناد و مدارک حسب مورد برای عملکرد سال‌های ۱۳۹۰ لغایت ۱۳۹۹ مشمول برخورداری از معافیت یا نرخ صفر مالیاتی نشده‌اند، با دریافت اظهارنامه مالیاتی و دفاتر و اسناد و مدارک در سال ۱۴۰۲ نسبت به اعمال معافیت یا نرخ صفر مالیاتی برای مواردی که تمام مالیات هر سال از سال‌های مذکور آن‌ها کلاً پرداخت نشده است، اقدام و جرائم پرداخت نشده اعم از قابل بخشودگی و غیرقابل بخشودگی اشخاصی که نسبت به پرداخت مالیات اقدام کرده‌اند، مورد بخشودگی قرار دهد».

وی در پایان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا با همکاری نمایندگان مجلس پایان زمان تعیین شده را به ۱۴۰۰ تغییر دهیم، گفت: به دلیل اینکه این موضوع در لایحه و از سوی دولت به مجلس ارائه شده است نگرانی جدی وجود ندارد اما از هم‌اکنون تلاش اتحادیه کشوری و استانی معطوف به تصویب و اصلاح زمان خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.