مریم قاسمی کرانی، مسئول اجرایی «طرح ولایت» ویژه مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه طرح ولایت دوره‌ای اندیشه‌ای و معرفتی است که بیش از دو دهه قبل توسط آیت‌الله مصباح یزدی و شاگردان وی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم طرح‌ریزی شده و برگزار می‌شود، اظهار کرد: این طرح به‌صورت مستمر در سراسر کشور اجرا می‌شود و ناظر به تقویت مبانی اعتقادی است، همچنان که مرحوم علامه مصباح یزدی نیز در بدو اجرای این طرح بر این موضوع تأکید داشت که هر فرد باید یکبار برای همیشه تحقیق کند و بفهمد که آیا مبانی اعتقادی و دینی حق و حقیقت است یا خیر که اگر حق بود محکم پای آن بایستد و اگر نبود، آن‌را رها کند.

وی با اشاره به ضرورت برگزاری طرح ولایت، بیان کرد: افراد با مجهز شدن به مبانی قوی اعتقادی قدرت و توانمندی پاسخ در برابر شبهات دینی را کسب می‌کنند. امروزه به‌ویژه در بستر فضای مجازی، نوجوانان و جوانان با انبوهی از شبهات و سؤالات مواجه هستند و اگر نسبت به مسائل اعتقادی خود دلیل و منطق در ذهن نداشته باشند، از آماج شبهات مصون نخواهند ماند که محتوای موجود در طرح ولایت ظرفیت بسیار خوبی برای تقویت و تحکیم مبانی اعتقادی در نوجوانان و جوانان است.

قاسمی با ذکر اینکه در حال حاضر طرح ولایت در استان ویژه طلاب خواهر در حال برگزاری است، تصریح کرد: طرح ولایت در ابتدا در یک دوره چهل‌روزه در ایام تابستان و ویژه اساتید دانشگاه‌‌ها و دانشجویان برتر در مشهد مقدس برگزار می‌شد و بتدریج به برخی اقشار دیگر نیز تسری یافت؛ امسال و در سالگرد ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی، جامعه قرآنی چهارمحال‌وبختیاری به همت اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان میزبان خانواده این عالم ربانی بود و مقرر شد که یک دوره طرح ولایت ویژه اهالی قرآن استان برگزار شود که مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن و نیز مربیان قرآن با مدرک حداقل کارشناسی یا سطح ۲ حوزه مشمول این طرح هستند.

این حافظ کل قرآن کریم در استان بیان کرد: بنا بر ضرورتی که جامعه قرآنی استان نسبت به حضور در طرح ولایت احساس می‌کند تلاش شد که حداکثر تسهیل‌گری برای حضور اکثریت علاقه‌مندان در این طرح فراهم شود لذا پس از قطعی شدن برگزاری دوره طرح ولایت ویژه قرآنیان استان و با همت اداره امور قرآنی، یک گروه در فضای مجازی تشکیل شده و از میان بانوان و آقایان متقاضی عضوگیری به عمل آمد. پس از مرحله تبیین طرح، ثبت‌نام از افراد علاقه‌مند از امروز آغاز شده و فردا نیز ادامه دارد که پس از اتمام ثبت‌نام، آزمون و مصاحبه از افراد ثبت‌نام شده به‌عمل خواهد آمد و افراد حائز نمره حد نصاب می‌توانند وارد دوره طرح ولایت شوند.

قاسمی در خصوص سازوکار برگزاری طرح ولایت، بیان کرد: طبق هماهنگی‌ها و تمهیدات اتخاذ شده از سوی مؤسسه مجری طرح در قم و نیز رایزنی با قرآنیان استان و در جهت تسهیل حضور افراد در این طرح مقرر شد که شرکت‌کنندگان آموزش‌های فشرده حضوری را طی ۶ هفته و هر هفته از صبح پنج‌شنبه تا عصر جمعه دریافت کنند، لذا تمامی شرکت‌کنندگان یک شب را در خوابگاه اقامت دارند.

مسئول اجرایی طرح ولایت ویژه قرآنیان استان بیان کرد: برای گروهی از افراد علاقه‌مند شرکت در این دوره که امکان حضور ندارند، کلاس‌های مجازی نیز پیش‌بینی شده است که البته این افراد مشمول دریافت مدرک نمی‌شوند و صرفاً برای بهره‌مندی از محتوای طرح ولایت می‌توانند در کلاس‌های مجازی شرکت کنند.

وی تأکید کرد: اساتید حاضر در طرح ولایت قرآنیان استان از سوی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم و نیز اساتید برجسته استان که سابقه تدریس در طرح ولایت را دارند، تعیین و انتخاب می‌شوند؛ تاریخ و مکان برگزاری طرح ولایت متعاقباً اعلام می‌شود.

وی در خصوص هزینه ثبت‌نام در طرح ولایت، گفت: هزینه خرید کتب طرح و پذیرایی از شرکت‌کنندگان اخذ می‌شود و مابقی خدمات به‌صورت رایگان ارائه خواهد شد؛ همچنین جهت رفاه حال افراد دارای کودک خردسال، مهد نگهداری از کودکان پیش‌بینی شده است.

علاقه‌مندان دارای شرایط شرکت در طرح ولایت ویژه قرآنیان استان تا فردا ۳۰ دی‌ماه فرصت دارند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://digiform.ir/w۲۲c۴۶۷d۶ و یا تماس با شماره ۰۹۱۳۹۸۴۶۲۷۹ برای ثبت‌نام اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.