پ

آیت‌الله سیدعبدالله فاطمی‌نیا، استاد اخلاق، بامداد دوشنبه ۲۶ اردیبهشت، بعد از یک دوره بیماری، در سن ۷۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله عبدالله فاطمی‌نیا (متولد ۱۳۲۵ در تبریز) خطیب، استاد اخلاق، صاحب‌نظر در زمینه تاریخ اسلامی و کتاب‌شناس همچنین چهره شناخته‌شده‌ای برای مخاطبان از طریق سخنرانی در منابر و برنامه‌های صداوسیماست.

زندگی‌نامه

سید عبدالله فاطمی‌نیا در سال ۱۳۲۵ ه.ش در تبریز به دنیا آمد. پدرش سید اسماعیل اصفیایی شندآبادی (۱۳۲۸-۱۴۱۰ق)، عالم و عارف و از استادان حوزه علمیه تبریز بود.

زیست علمی

سیدعبدالله فاطمی‌نیا تحصیل علوم دینی را نزد پدرش آغاز کرد و سپس نزدیک ۳۰ سال نزد آیت‌الله مصطفوی تبریزی، از شاگردان آیت‌الله سید علی قاضی، به تربیت اخلاقی و عرفان عملی پرداخت. به همین دلیل او را در عرفان با واسطه شاگرد آیت‌الله سیدعلی قاضی شمرده‌اند. وی همچنین شاگرد علامه طباطبائی، سید محمدحسن الهی طباطبایی، آیت‌الله بهجت، آیت‌الله سیدرضا بهاءالدینی و برخی دیگر از عالمان و عارفان شیعه بوده است.

آثار علمی

فاطمی‌نیا اثری با عنوان «فرجام عشق» نگاشته که شرح غزلی معروف از امام خمینی(ره) است. آثار چندی نیز بر اساس سخنان او گردآوری و منتشر شده است که برخی از آنها عبارتند از:

شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره
نکته‌ها از گفته‌ها: گزیده سخنرانی‌ها که در سه جلد منتشر شده است.
فرهنگ انتظار
نغمه عاشقی: برگزیده چند سخنرانی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.