پ

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ورقایی با اشاره به برگزاری دومین دوره از مسابقات سراسری طرح استعدادهای قرآنی در زنجان، گفت: این مسابقات به شیوه سراسری ویژه منتخبین فاز تطبیقی ودر ۱۳ شهریورماه به شیوه مجازی و آنلاین برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این دوره از مسابقات تعداد ۳۵ نفر از نخبگان سراسر کشور از ۲۰ استان حضور داشته و در رشته قرائت تحقیق و حفظ با یکدیگر به رقابت پرداختند که از استان زنجان مهدی کردلو در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

ورقایی درخصوص نحوه اجرای این مسابقات گفت: در این دوره از مسابقات ۵ قرعه از قبل اعلام شده بود و قطعاتی که از پیش انتخاب شده بود به صورت قرعه از سوی داوران انتخاب و متسابقین به اجرا پرداختند.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی زنجان گفت: طرح استعدادهای قرآنی یک طرح ۵ ساله قرآنی است که در سال گذشته مرحله تقلیدی این طرح برگزار و پذیرفته شدگان طرح تقلید وارد مرحله تطبیقی در سال ۱۴۰۰. طرح استعدادهای قرآنی در سال ۱۴۰۰ با واگذاری و انعقاد تفاهم نامه با موسسه کلمه النور در زنجان برگزار شد.

ورقایی افزود: سال دوم فاز تطبیق به افرادی که نمره (۷۰) از (۱۰۰) را کسب نمایند مدرک قرائت تکمیلی (سطح ۵) و در پایان سال سوم فاز تطبیق (پایان دوره ۵ ساله طرح استعدادهای قرآنی) به افرادی که نمره (۷۵) از (۱۰۰) را کسب نمایند مدرک قرائت پیشرفته (سطح ۶) اعطا می‌شود. بدیهی است ملاک حضور در ادامه طرح، قبولی در آزمون‌های پایانی هر سال است.

طرح ملی ارزیابی و پایش خانه‌های قرآن در استان زنجان آغاز شد

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی زنجان در ادامه از آغاز طرح ملی ارزیابی و پایش خانه های قرآن و عترت در استان زنجان خبر داد و اظهار کرد: پایش و ارزیابی خانه‌های قرآن و عترت (ع) با هدف تبیین وضعیت موجود و اطلاع دقیق از ظرفیت‌ها، استعدادها و نیز ضعف‌ها و چالش‌های احتمالی پیش روی آن‌ها و تلاش برای تقویت نقاط قوت و رفع موانع در مسیر ترسیم چشم انداز جامعه توسعه مشارکت‌های مردمی مبتنی بر اسناد فرهنگی قرآنی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

ورقائی تصریح کرد: با توجه به نقش محوری و بی‌بدیل مدیران محترم خانه‌های قرآن در ارائه اطلاعات دقیق از وضعیت موجود، گام نخست طرح مذکور بر پایه خود اظهاری، تنظیم و شاخص‌های تعریف شده در قالب سامانه رصد خانه‌های قرآن و عترت در بخش پایش و ارزیابی خانه‌های قرآن و عترت پایگاه اطلاع رسانی سازمان دارالقرآن به نشانی www.telavat.ir قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل مرحله نخست اجرای طرح و نحوه مشارکت خانه‌های قرآن و عترت در بخش‌های مربوطه قرار داده شده است، افزود: مدیران تمامی خانه‌های قرآن شهری و روستایی از تاریخ ۱۵ شهریور لغایت ۳۰ مهرماه ۱۴۰۰ با مراجعه به نشانی www.telavat.ir نسبت به تکمیل اطلاعات و شاخص‌های ارزیابی در سامانه رصد خانه‌های قرآن و عترت ۱۴۰۰ اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.