پ

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، حجت الاسلام و المسلمین«محسن قرائتی»، رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در بین مردم شهید پرور کرمان در مسجد امام خمینی(ره) این شهر، برجستگی واقعه کربلا و برجستگی شهدا را حاصل اخلاص در راه خدا عنوان کرد.

استاد قرائتی با اشاره به آیه ۶۹ سوره عنکبوت گفت: جهاد در راه خدا، نباید از روی ریا باشد، اگر کارها برای خدا نباشد آن عمل باطل و بی فایده است. وی افزود: تمامی کارها در کربلا برای خدا بود و خدا هم توجه همه را به سمت امام حسین(ع) منعطف کرده است. حجت الاسلام والمسلمین قرائتی توجه به نعمتهای خدا از نشانه های شکر گزاری عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) تمامی نعمتها و حکمتهای خدا را شکرگزار بود و این واقعیت در همه جای کربلا نمایان بود.

وی شهید سلیمانی را نماد اخلاص معرفی کرد و گفت: سردار دلها تمام کارهای خود را برای خدا انجام داد و خدا با شهادت او به همه ثابت کرد که اگر کار با اخلاص باشد نتیجه آن برای همه دیده خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه سخنان خود داشتن صداقت، قاطعیت، شهامت و صبر را از صفت بارز امام حسین(ع) برشمرد و افزود: امام حسین(ع) در صحرای کربلا نشان داد که با قاطعیت و شهامت برای احیای دین خدا ایستادگی میکند که تمام این موارد در شهید سلیمانی دیده می شد. مفسر قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان نکاتی با محوریت قرآن گفت: متاسفانه سهم قرآن را ندادیم و باید با داشتن نهضت قرآنی در هر منطقه، حق قرآن را ادا کنیم.

وی تاکید کرد: آموزش قرآن به فرزندان را در ایام تعطیلات تابستانی جدی بگیریم و تلاش کنید انس با قرآن و یادگیری آن در بین نسل نو نهادینه شود. استاد قرائتی گفت: قرآن علمی مفید برا انسان است فلذا نکته برداری از قرآن و استفاده درست و یادگیری آن در منازل و در بین خانواده ها، در زندگی فردی و اجتماعی تاثیر دارد. حجت الاسلام قرائتی در بخش پایانی سخنان خود گفت: حرکت امام حسین(ع) مقابله با بدعت گذاری بود، در روایات داریم که در مقابل مواردی که در اسلام کم و زیاد می شود باید ایستادگی کرد و امام حسین(ع) ثابت کرد دین خدا نباید تغییر کند ولو اینکه اهل بیت و خانواده ات شهید بشوند.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) گفت من زیر بار یزید نمیروم و تاکید نمود مثل من هم زیر بار مثل یزید نخواهد رفت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.