پ

مدیرکل صدور مجوز و ارزیابی ناشران قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه نظارت و ارزیابی از ناشران قرآن کریم و طی بازدید و نظارت میدانی از چند چاپخانه و صحافی­‌های استان قم، گفت: در این نظارت میدانی، تعداد ۳ عنوان تخلف مشاهده و دستور عدم خروج این قرآن­‌ها از مرحله چاپ داده شد.

به گزارش ایسنا، حمید کرمی بروجنی، مدیرکل صدور مجوز و ارزیابی ناشران قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه نظارت و ارزیابی از ناشران قرآن کریم و طی بازدید و نظارت میدانی از چند چاپخانه و صحافی­‌های استان قم، گفت: در این نظارت میدانی، تعداد ۳ عنوان تخلف مشاهده و دستور عدم خروج این قرآن­‌ها از مرحله چاپ داده شد.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که تخلف این ناشران، عمدتاً چاپ قرآن کریم با مجوزهای قبلی است، این ناشران لازم است به این موضوع مهم توجه داشته باشند که هدف از چاپ قرآن کریم چیست؟ اگر اشکالی در این قرآن­‌ها وجود داشته باشد پاسخگوی این اشکالات چه کسی خواهد بود؟!

مدیرکل صدور مجوز و ارزیابی ناشران قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم خاطرنشان کرد: یکی از اشکالات مهم در حوزه چاپ و نشر قرآن کریم، مواردی همچون افتادگی اعراب، کلمه و … است که در مسیر فرآیند چاپ به‌طور ناخواسته اتفاق می­‌افتد؛ لذا علت صدور مجوز چاپ و نشر برای هر نوبت چاپ قرآن کریم، وجود این اشکالات و رفع این موارد است.

وی افزود: به عنوان نمونه، در سال گذشته نمونه قرآنی تصحیح و مجوز چاپ آن صادر شد که پس از چاپ و تصحیح توسط کارشناسان این حوزه، مشخص شد در صفحاتی از قرآن کریم لفظ جلاله «الله» که به صورت رنگی آماده شده بودند، چاپ نشده است که پس از پیگیری‌های لازم مشخص شد که این اشکال در مرحله چاپ به وجود آمده است که در نهایت این مشکل برطرف شد.

کرمی بروجنی گفت: معاونت نظارت چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم بار دیگر صمیمانه از عموم ناشران تقاضامند است که در خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم، این مهم را همواره مورد توجه داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.