پ

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم، استاد حوزه علمیه در مراسم بزرگداشت درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شهیدی‌پور که شامگاه، ۲۴ مردادماه در مسجدجامع امام خمینی(ره) با حضور علما و فضلا، مدیر حوزه‌های علمیه، شماری از اساتید، طلاب و اقشار مختلف مردم عالم‌پرور قم، بیوت مراجع، و شاگردان آن فقید سعید برگزار شد، در مطالبی به ویژگی‌های بارز شخصیتی این استاد مسلم علوم و فنون قرائات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: آراستگی به خلق‌وخوی قرآنی به‌عنوان حامل راستین آیات الهی، از ویژگی‌های بارز استاد شهیدی‌پور بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه انس با قرآن برکات فراوانی داشته، انسان را در برابر وسوسه‌های شیاطین مصون می‌کند، ادامه داد: اعتصام به حبل‌الله، بیمه و مصون‌سازی انسان با پناه بردن به خداوند متعال و قرآن کریم است.

وی افزود: وقتی قرآن بخوانی بین تو و کسانی که ایمان به آخرت ندارند حجاب نامرئی ایجاد می‌شود، که نه‌ تنها ایشان متوجه سخنان تو نمی‌شوند، بلکه قدرت منکران نفوذ در تو را نیز از دست می‌دهند؛ وقتی قرآن در دل مؤمن جوانه زند این دل، خانه خدا و جایگاه ملائکه خواهد بود و شیاطین از آن خانه رخت بر خواهند بست.

حاج‌ابوالقاسم با بیان اینکه حقیقت قرآن کریم در قلب انسان جای می‌گیرد، اظهار کرد: حقیقت قرآن کریم معارف بلندی است که در قلب عاشق و مؤمن به قرآن کریم نقش می‌بندد و او را از تمام بدی‌ها مصون می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری انس با قرآن کریم و ترتیل آیات الهی را والاترین نسخه تقویت اراده و قدرت‌یابی برای مواجهه با شیاطین توصیف کرد و گفت: ادای دقیق و کامل حروف و توقف‌های صحیح درآیات الهی و توجه در ظاهر قرآن کریم بسیار مهم است.

وی با بیان روایاتی از اهل‌ بیت(ع) بر اهمیت و دایره تأثیرگذار خشوع در برابر کلام خداوند متعال اشاره و بيان کرد: خضوع و خشوع در برابر سخن ذات اقدس الهی بسیار مهم است؛ چراکه تفاوت قرآن کریم با سایر سخنان، همچون تفاوت خالق هستی با مخلوق است.

حاج‌ابوالقاسم با تأکید بر اینکه دستورات فنون قرائت در مسیر خشوع در برابر سخنان ذات اقدس الهی تعریف می‌شود، تصريح کرد: تجلی نماز خاشعانه، نیازمند ذکر خاشعانه و رعایت تمام ضوابط سخن گفتن با بزرگی است که بالاتر از آن نیست.

وی عشق‌ورزی به آیات الهی را جلوه‌ای از ویژگی‌های شخصیتی این عالم ربانی توصیف کرد و گفت: استاد شهیدی‌پور به معنای واقعی کلمه عاشق قرآن بود و در همه حال و پیوسته خود را مأنوس با آیات الهی حفظ و از معارف ناب قرآنی اشراب می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کسی که خود را وقف قرآن می‌کند عزیز و بزرگ می‌شود، ادامه داد: استاد شهیدی‌پور در دیدار جمع حافظان و قاریان قرآن کریم همواره مورد عنایت ویژه مقام معظم رهبری بود، به معنای واقعی کلمه مظهر انسان قرآنی بود که هر کسی او را می‌دید به یاد قرآن کریم می‌افتاد.

حاج‌ابوالقاسم عشق‌ورزی خالصانه به آیات الهی و برخورداری از نگاه متعالی نسبت به قرآن کریم را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی شیخ‌القراء استاد شهیدی‌پور دانست و یادآور شد: اخلاص در ارتباط و انس با قرآن کریم استاد شهیدی‌پور انسان را به یاد کسی می‌اندازد که برای خدا یاد می‌گیرد، برای خدا یاد می‌دهد و برای خدا عمل می‌کند.

يادآور می‌شود، در این مراسم ضمن قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط قاریان بین‌المللی، فرازهایی از پیام‌های تسلیت آیت‌الله‌العظمی سیستانی، آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباسی، رئیس جامعة‌المصطفی(ص) العالمیه ارائه و مداح اهل‌ بیت عباس حیدرزاده روضه‌ سوگواری اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) را قرائت کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.