پ

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری رئیس کمیته قرآن و نهج البلاغه ستاد دهه فجر امروز سه شنبه ۴ بهمن ماه با حضور حجت الاسلام علی تقی زاده رئیس سازمان دارالقرآن برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‌های ملی کارگروه قرآنی گفت: چله قرآنی انقلاب اسلامی که از سالگرد شهادت شهید سلیمانی تا ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام تقی زاده افزود: برگزاری محفل انس با قرآن و شهدا در حسینیه بیت الزهرا (س)، برگزاری محفل انس با قرآن و شهدا در حرم مطهر امام رضا (ع)، برگزاری محفل انس با قرآن و شهدا در کشورهای محور مقاومت، اعزام کاروان قرآنی شهید سلیمانی به استان‌های کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان، پویش سراسری قرائت سوره مبارکه صف، ختم قرآن هدیه به روح شهید سلیمانی، پویش ملی هزاران ختم قرآن هدیه به روح شهید سلیمانی، همایش سوره‌های سرخ، شهدای قرآنی، یاران سلیمانی از عمده فعالیت‌های این ستاد خواهد بود.

رئیس سازمان دارالقرآن ادامه داد: تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام (ره) از دیگر برنامه‌های این ستاد است. این برنامه فردا چهارشنبه ۵ بهمن‌ماه با حضور جامعه قرآنی و با همکاری دستگاه‌های قرآنی به همراه محفل انس با قرآن کریم و قرائت میثاق نامه جامعه قرآنی برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر کاروان قرآنی انقلاب گفت: همزمان با تقارن دهه فجر کاروان قرآنی انقلاب برنامه‌های خود را برای پنجمین سال متوالی برگزار خواهد کرد. بخشی از این برنامه‌ها به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن و شبکه‌های استانی پخش خواهد شد. این محافل و ویژه برنامه‌های قرآنی در استان‌های گیلان، مازندارن، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر نوآوری‌های کاروان قرآنی انقلاب بعد از ۵ سال گفت: کاروان قرآنی در ۵ استان اهل سنت به برگزاری محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت می‌پردازد. یکی از اهداف این کاروان حضور در مناطق محروم و بی بهره از قاریان بوده است که امسال از ۱۲ الی ۲۲ بهمن ۳۰ قار ی و حافظ این کاروان را همراهی خواهند کرد. کسانی که از حضور قاریان برجسته بی بهره بودند می‌توانند در این زمینه نیز بهره مند باشند. همچنین ظرفیت‌های تخصصی دیگری که در این کاروان وجود دارد مانند دندانپزشکی و پزشکی پوشش داده می‌شود.

حجت الاسلام تقی زاده در ادامه با اشاره به آماده‌سازی مجموعه نمایشگاهی عکس با موضوع «قرآن، امام، امت و انقلاب اسلامی» ادامه داد: این نمایشگاه شامل ۴۲ تابلو است که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تهیه شده و در هر پوستر یک رویداد مهم در ۴ دهه اخیر محور بوده و مستند قرآنی آن به همراه توضیح مختصری از آن رویداد ذکر شده است. همچنین محتوای هر تابلو به دو زبان انگلیسی و عربی ترجمه شده است.

رئیس سازمان دارالقرآن با اعزام قاریان و گروه‌های تواشیح به برنامه‌های دهه مبارک فجر گفت: اعزام قاریان بین المللی قرآن کریم و گروه‌های تواشیح برای برگزاری هر چه با شکوه تر مراسم در روزهای ۱۲ بهمن، ۲۲ بهمن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: برگزاری بیش از ۵ هزار محافل انس با قرآن کریم در سراسر کشور، برگزاری بیش از ۴ هزار کرسی تلاوت قرآن کریم، جشنواره‌های قرآنی کودک و نوجوان، برگزاری مسابقات قرآنی، فضا سازی و نصب پرچم ایران توسط مؤسسات و تشکل‌های قرآنی، برگزاری رزمایش مومنانه مواسات و کمک مومنانه به نیازمندان، فراخوان مسابقه حفظ سوره مبارکه فجر، غبار روبی مزار شهدا، برگزاری پویش‌های ختم قرآن کریم، برپایی نمایشگاه‌های قرآنی با موضوع ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اجرای ویژه برنامه‌های قرآنی بانوان با مشارکت هیأت اندیشه ورز بانوان قرآنی استان‌ها برنامه‌های استانی کارگروه قرآنی در ستاد دهه فجر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.