پ

محمد رمضانی فرد سرپرست اداره کل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در خصوص برگزاری آزمون مرحله سوم شانزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان گفت: این آزمون روز جمعه مورخ 26/9/1400 از ساعت 14 و به صورت متمرکز در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می شود. وی گفت: این آزمون ویژه حافظان کل قرآن کریم می باشد که در مرحله اول شانزدهمین دوره، موفق به کسب حد نصاب نمره 130 و بالاتر و در مرحله دوم نیز که به صورت شفاهی برگزار شد، در حد حافظ ممتاز تلاوت نموده اند.

وی در خصوص حد نصاب نمرات حافظان قرآن کریم که به این مرحله از آزمون راه پیدا کرده اند اظهار کرد: حافظانی که به این مرحله راه پیدا نموده اند در بخش حسن حفظ، نمره 90 و بالاتر، در بخش تجوید نمره 40 و بالاتر، در بخش صوت و لحن نمره 15 از 20 و در بخش وقف و ابتدا نیز حد نصاب 25 از 30 را کسب نموده اند. افرادی که در این مرحله از آزمون شرکت می کنند، داوطلب دریافت مدرک تخصصی درجه 2 و همتراز با مدرک فوق لیسانس می باشند.

سرپرست اداره کل آموزش و سنجش حفظ قرآن سازمان دارالقرآن در خصوص سؤالات آزمون گفت: سوالات آزمون در این مرحله از کتاب قاموس قرآن آیت الله قرشی به تعداد 60 سؤال و ترجمه آیت الله مکارم شیرازی به تعداد 120 سؤال بوده و هر سؤال دارای یک امتیاز مثبت و هر سه پاسخ غلط دارای یک امتیاز منفی و مدت پاسخگویی نیز 180 دقیقه خواهد بود.

گفتنی است افرادی که حد نصب نمره 140 الی 149 را کسب نمایند شایسته دریافت مدرک درجه 2 (حافظ ممتاز) و همتراز با مدرک فوق لیسانس و حافظانی که موفق به کسب نمره 150 به بالا شوند و دارای 10 سال سابقه تدریس نیز باشند و فرم های مربوط به ارزیابی حافظان قرآن کریم را تکمیل و به دبیرخانه شورای ارزیابی حافظان و شورای تخصصی ارزیابی حافظان ارسال نمایند می توانند در آزمون مرحله چهارم و جهت دریافت مدرک دکترا اقدام نمایند. لازم به ذکر است طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم مصوبه شماره 573 شواری عالی انقلاب فرهنگی می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.